piątek, 23 czerwca 2017

Balkon - moja oaza


   Jedno z miejsc w domu, które możemy uznać za te, w których dzieje się magia i można na prawdę dobrze odpocząć jest ogród / taras / weranda ... i balkon. Bo o balkonie mowa. Już drugi rok mieszkamy w obecnym mieszkanku i drugi rok wakacyjną porą staram się wyposażyć nasz balkon w miejsce pełne odpoczynku.
   Po pierwsze zielone! Jak najwięcej roślin w tym kolorowych kwiatów. Może kilka osób z was uzna to za śmieszne, ale w tym roku odkryłam "bazarek". Tak pięknych i tanich kwiatów nigdzie nie widziałam jak tam, więc delikatnie mówiąc wpadłam w szał zakupowy. Króluje u nas fiolet, błękit, róż i wiadomo zieleń. Wielkim moim odkryciem była Kobea, która podobno ma się piąć nawet do 4m i kwitnąć na fioletowo i niebiesko. W rogu posadziłam w wielkiej donicy zioła, a planuję jeszcze obok posadzić pomidorki i może truskaweczki :)!
  Oczywiście stolik i krzesełka, a dodatkowo mała ławeczka i regał pasujący do skrzyni znajdujących się po drugiej stronie balkonu... ach i oczywiście bambusowe dzwoneczki - uwielbiam ich dźwięk, szczególnie przy wieczornej herbatce.
 Planujemy jeszcze przestawić stolik , a zamiast ławki powiesić lniany fotel lub nawet hamak (zakładany tylko na popołudniowe drzemki :) ). Nasza córeczka powoli zaczyna siadać, więc pod koniec wakacji zapewne znajdzie się także miejsce na mały basenik na upalne dni ( o ile jeszcze wtedy takie będą). Może za rok wymienimy też płytki... ach jak ja uwielbiam to mieszkanko :)
   Z resztą sami zobaczcie:









  Uwielbiam tu czytać, przesiadywać z przyjaciółkami i plotkować, pić z mężem popołudniową kawkę i zajadać się ciastem, czytać córeczce bajeczki, ostatnio nawet pracować... i  wiele , wiele innych. A wy jak spędzacie czas na swoich balkonach / tarasach? Czy sprawiają wam także taką radość i dają tyle możliwości do realizacji siebie wnętrzarsko?

24 komentarze:

  1. Balkon to magiczne miejsce i jak tylko zaczynam czuć wiosnę w powietrzu rozglądam się za kwiatkami. Najprzyjemniejsze miejsce na długie, letnie wieczory. Do tego kubek lemoniady i lody albo dobre ciacho mniam :) Wspaniale urządziłaś balkonowe gniazdko :)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny balkon i piękne kwiatki! Wkładasz w to na pewno dużo pracy, ale efekt jest tego warty :) Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak taki balkon to oaza spokoju :)
    Na pewno cudownie spędzać na nim czas!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry:)) Na takim balkonie można odpocząć,doładować akumulator:)) Miłego dnia życzę,dużo słoneczka:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam balkonowe biesiadowanie, a taka kawka, czy herbatka to czysta przyjemność.
    Balkon daje dużo możliwości, nawet jeśli jest nieduży to można coś fajnego wykombinować.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie oaza, przepiękne rośliny! Niektórym wystarczy tylko skrawek przestrzeni, by wyczarować prawdziwe cuda.

    OdpowiedzUsuń
  7. Najczęściej kawka i pogaduchy, z tym że na tarasie :)
    Ile u Ciebie kwiatów!! U nas taras na razie mało zagospodarowany, bo brakuje już finansów, ale na wnętrza zapraszam do siebie :)
    Pozdrawiam, Aga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku na bazarku kupiłam kwiaty i porównanie cen tam i np. w Obi jest kosmiczne ;)

      Usuń
  8. Balkon cudny a mnie urzekła wiklinowa doniczka filiżanka

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne kwiaty. Bardzo chciałabym mieć taki mały targ z kwiatami obok siebie. Tyle kwiecia i cudowny balkon, a jakie świetne dekoracje :-) Tylko się relaksować.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny balkon ;) i jak ja rozumiem szał zakupowy, gdy wokoło tyle kolorowych sadzonek kwiatów ;) chociaż wiele wysiewam sama i wolę taką drogę produkcji :D Kobeę kiedyś dawno temu próbowałam wyhodować, z kilku nasionek wykiełkowało jedno, urosło owszem, ale przez całe lato nie zakwitło :( więcej już nie próbowałam:D Wspaniale mieć takie zielone miejsce, balkon, ogród, działkę.. Mnie osobiście nic, naprawdę nic tak nie odpręża jak przebywanie "na zielonym" :) Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas kobea późniła tylko jeden dzwonek ale puściła 11 pnączy po kilka metrów ;)

      Usuń
  11. Świetny jest ten balkon. Weekendowe poranki z kawą na takim balkonie muszą dawać dodatkową dawkę relaksu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny balkon.Brakuje mi tej kratki,żeby powiesić kwiaty.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duży wybór w bardzo niskich cenach jest zazwyczaj jesienią w marketach budowlanych :)

      Usuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)