sobota, 18 czerwca 2016

Para buch, czyli szukamy designerskich i dobrych jakościowo czajników.




1 / 2

    Czajniki elektryczne mają różne formy – tradycyjne okrągłe, do złudzenia przypominające te, w których przygotowuje się wodę na gazie, wysokie i smukłe o dość niekonwencjonalnych łabędzich kształtach, pękate. Jeśli natomiast chodzi o kolorystykę - możemy znaleźć w dosłownie każdym kolorze, imitacja forniru, prosty czy skomplikowany wzór, grafika na zamówienie, a nawet przeźroczyste!


   Wszystkie dzbanki mają wskaźniki poziomu nalanej wody z podziałką – bądź liczbową, bądź określającą liczbę szklanek lub filiżanek. Dobry czajnik powinien przede wszystkim szybko podgrzewać wodę, być przy tym urządzeniem energooszczędnym, cichym, jednocześnie pięknie się prezentującym na tle kuchennej zabudowy.


    
Pojemność czajnika powinna być dostosowana do rzeczywistych potrzeb użytkowników. Jedna osoba nie potrzebuje czajnika o pojemności większej niż 1 litr, natomiast 5-osobowa rodzina, która chciałaby wypić razem herbatę, powinna zdecydowanie zakupić czajnik o pojemności większej niż 1 l.





1. JEWEL CR900W cena: 89,50 zł
2. Concept cena: 138.99 zł
3. Eva Solo cena: 440,00 zł
4. SEVERIN WK 3349 cena: 159,00 zł

5. SMEG KLF01  cena: 699,00 zł
6. Casa Bugatti czajnik elektryczny Vera 14-VERACL  cena: 1041,00 zł

7. Kalorik cena: 119.90 zł
8. BRAUN WK 300 cena: 142,00 zł
9. Jacob Jensen  cena: 509,00 zł
10. SEVERIN WK 3336    cena: 99,00 zł
11. Casa Bugatti Vera Individual Swarovski cena: 1970,30 zł

12.  SENCOR SWK 32 BL cena: 75 zł
13. Stelton Emma cena: 676,00 zł
 

Ceny czajników mogę wahać się między 30zł a nawet kilku tysiącami zł.



   A jak czyścić czajnik elektryczny?
1. Coca - cola. Wlej do czajnika szklankę coli i zagotuj. Możesz dodać łyżeczkę sody oczyszczonej dla zwiększenia efektu. To działa!

2. Wypełnij czajnik wodą z octem (1:1). Zagotuj, pozostaw do ostygnięcia. Wylej wodę z kamieniem. Kilkakrotnie porządnie wodą. Pozostaw otwartą pokrywkę przez pół godziny, by zapach octu całkiem wyparował.


3. Kwasek cytrynowy. Wystarczy zagotować wodę z kwaskiem cytrynowym ( ok 2 łyżek) i zostawić na kilka minut.

4. Sposobem, który również się dobrze sprawdza i przekazał mi go dziadek jest pozostawienie na noc w czajniku wodę razem z obierkami z ziemniaków, działa i już tak szybko kamień nie wraca. 

Pamiętajcie, że zawsze po takich eksperymentach należy zagotować raz lub dwa wodę, którą należy od razu wylać! Kamień nie będzie wam się tak szybko pojawiał, kiedy do czajnika będziecie wlewać wodę przefiltrowaną. Osobiście posiadam dzbanek firmy Dafi, który jest zarówno dobry jak i tani. :)

27 komentarzy:

  1. Najbardziej podoba mi się smeg -ale nie kupiłabym czajnika za 700 zł. myślę że to przesada. Podoba mi się jeszcze 7 ka :)
    A ja znów choruję na taki:
    https://agatahome.pl/1-Katalog,produktow/31-Kuchnia/34-Czajniki/42792-czajnik,retro,3l.html
    pozdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, dziwnie piłoby się z czajnika wartości telewizora haha

      Usuń
  2. Większość z tych czajników jest po prostu prześliczna :) Prawdziwa ozdoba kuchni :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem nawet bardziej dekoracja niż kolejny sprzęt kuchenny!:)

      Usuń
  3. SMEG jest boski i najbardziej mi się podoba:)
    ściskam weekendowo:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyjątkowy, ale tak jak wcześniej Pani inna napisała, niestety cena również

      Usuń
  4. Wszystkie są fajne, tylko niektóre mają bardzo niefajne ceny:) Mnie zachwycił ten kremowo turkusowy (nr 7), fajny kształt, moje kolory i cena do rzeczy. Czyszczenia colą jeszcze nie próbowałam:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. pasowałby do Twojego zestawu do herbaty :)

      Usuń
  6. Ja wybieram nr 3! Idealnie pasuje do mojego mieszkania! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam coś podobnego do numeru 2, świetny czajnik, a sposobu z obierkami nie znałem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. z chęcią bym zaserwowała Panu z takiego herbatki :)

      Usuń
  9. Ja zawsze mam problem z wyborem czajnika, ale chyba raczej dlatego, że nie produkują w pastelowych kolorkach. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teraz mam wrażenie, że produkują każdy, pewnie nawet gdzieś z możliwością zdjęcia ^^ hihi

      Usuń
  10. Smeg jest najpiękniejszy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi nawet nie spodziewałam się takiego odzewu na jego temat :)

      Usuń
  11. Jeśli chodzi o wygląd to najbardziej podoba mi się mode SMEG KLF01.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)