sobota, 12 marca 2016

Jak zrobić z cementu / betonu prosty świecznik?



   W dzisiejszych czasach moda na beton / cement jest coraz większa. Betonowe dodatki pasują do wnętrz w wielu stylach np. industrialnym, nowoczesnym, skandynawskim, itd. Istnieje prosty przepis na wykonanie takich cudeniek samemu i to bardzo niskim kosztem.


   Zachwycona inspiracjami znalezionymi na nie jednym blogu czy w gazecie postanowiłam, że koniecznie muszę się dowiedzieć jak coś takiego wykonać. Okazuje się, że to na prawdę bardzo proste do wykonania, w krótkim czasie oraz o minimalnej kwocie pieniędzy. Takie dodatki niestety nie należą do najlżejszych, za to do bardzo efektywnych. Pamiętajcie, że nadają sie tylko do wnętrz, gdzie nie są narażone na dużą wilgoć. 









Źródła:
1 / 2 / 3 / 4  / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14


A teraz prosty przepis na takie domowe cuda:

Potrzebne będą:
- cement
- woda
- formy
+ ewentualnie małe kamyczki


Jak wykonać?
1. Nasypać do naczynia na 2/4 wysokości cementu(proponuję kubek jednorazowy)
2. Dolać na 1/4 wody
3. Wymieszać, ewentualnie dodać trochę wody
4. Wykonując trwalsze elementy typu półmisek, ławeczka itd. proponuję dodać drobne kruszywo
5. Odstawić na kilka godzin (najlepiej całą noc)
6. Wyjąć z formy zanim całkowicie zaschnie, w przypadku świecznika również z podstawką na podgrzewacz.



7. Dla ozdoby można pomalować, lub dodać drobne akcenty jak kryształki, czy kawałki popękanej porcelany. Ja użyłam (poniżej) taśmy i lakieru do paznokci.


44 komentarze:

  1. Ciekawe i oryginalne, a świeczniki naprawdę fajne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny efekt! Lubię takie surowe dodatki :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ostatnio coraz bardziej je doceniam

      Usuń
  3. Ja też uwielbiam betonowe dodatki. Ostatnio kupiłam betonową doniczkę, ale tak jak piszesz jest to takie proste, że samemu z powodzeniem można wykonać betonowe dekoracje:) czuję się zainspirowana Twoim postem i muszę koniecznie coś również sama zrobić! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, myślałam również o doniczkach, ale obawiałam się ich ciężarem

      Usuń
  4. Jeleń chwycił mnie za serce :) Świetne przykłady i już mam plan na kolejny beton w domku!
    Dzięki, Marta

    OdpowiedzUsuń
  5. A czemu wilgoć ma tym dekoracjom zaszkodzić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy zrobiłam podstawki pod kubki z czasem zaczęły namiękać i się kruszyć, możliwe, że nie do końca po prawnie zostały zrobione, ze względu na fakt, iż były moimi pierwszymi, ale wolałam wspomnieć :)

      Usuń
  6. Szkoda, że nie wpadłam na ten pomysł w trakcie budowy... Miałabym teraz mnóstwo betonowych dekoracji ;) Ale nic straconego, poczekam do kolejnych etapów i przygotuję jakieś ciekawe formy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak, ale możliwe, że w trakcie jeszcze zmienisz zdanie ;)

      Usuń
  7. no proszę trochę i inwencji i takie cuda powstają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami wystarczy 30minut nudy i powstają cuda ;)

      Usuń
  8. Od dawna zabieram się za takie ozdoby i nie mogę się zabrać. Wyszło Ci pięknie. Zmotywowałaś mnie. Jeśli jest to takie proste to muszę spróbować. Czy można gdzieś kupić cement w małych ilościach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znalazłam minimum 2kg, ale czasami w sklepach osiedlowych tego typu można dostać na wagę ;)

      Usuń
  9. Jak dla mnie to po prostu rewelacja! Uwielbiam beton i cement. Te dodatki mają charakter - surowy charakter :) Twoje pomysły otworzyły mi furtkę :) Jeśli skorzystam na pewno do Ciebie podlinkuję :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialny pomysł. Na taki świecznik ja już kiedys miałam chrapke :) Ale jakoś nie wyszło. Tobie za to wyszło extra- może ja się w końcu zddecyduję. Jak co będe się chwaliła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ;) z chęcią wpadnę zobaczyć :)

      Usuń
  11. Świetnie Cu wyszedł świecznik:)
    Pozdrawiam i udanego nowego tygodnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo kreatywnie, swieczniki sa rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) na pewno jeszcze coś wymyślę w tym stylu :)

      Usuń
  13. Niby proste a jaki efekt! Nie ma to jak mieć pomysł ! Super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, czasem prosta inspiracja okazuje się być wielką

      Usuń
  14. Cieszę się, ze trafilam na twojego bloga :) fanrastyczne pomysły z cementu, najbardziej spodobała mi się cementowa poduszeczka! Wyglada bardzo miękko, chyba taką zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, to była zdecydowanie moja główna inspiracja!

      Usuń
  15. Piękne wykonanie. Dodaje klimatu w mieszkaniu!

    OdpowiedzUsuń
  16. Betonowe dodatki od jakiegoś czasu przykuwają mój wzrok :) Nigdy bym nie wpadła na taki pomysł. gratuluję kreatywności i pozdrawiam zapraszając również do mnie :0

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne, inspirujące i nie pozostaje mi nic innego jak wziąć się do roboty :) Dziękuję za Twoją kreatywność

    OdpowiedzUsuń
  18. To chyba jeszcze nie moje klimaty. Kiedyś mówiłam tak o kominku i dojrzałam. Może do betonu też dojrzeję. Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne te podpórki na książki. Mi się kiedyś beton/cement we wnętrzach nie podobał a teraz im więcej widzę takich betonowych inspiracji, coraz bardziej się do niego przekonuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam dokładnie tak samo, zaczęłam widzieć w nim ostatnio jednak więcej zalet :)

      Usuń
  20. Pomysłowe! Kamień, drewno i metal to moje ulubione elementy.
    Pozdrawiam-D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje również, chociaż ostatnio imitacja marmury mnie zachwyca ;)

      Usuń
  21. Świetny pomysł by zrobić coś takiego własnoręcznie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajnie Ci wyszły te świeczniki, ja niestety jestem zbyt leniwa i betonowe dodatki zamawiałam na I like beton. Mam ich sporo w domu, w końcu to ostatni krzyk mody ;p

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie wyglądają te świeczniki a co dopiero gdy zapali się je wieczorem, nadadzą dużego uroku i klimatu. Problem zawsze tylko z tym, gdy świeczka lub jakiś podgrzewacz zaczyna okopcać ścianki. Sama też robiłam własne takie http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-prosty-swiecznik-diy/ te z puszki, które trzeba podziurkować. Mam pytanie, może znacie może jakąś farbkę, która nie będzie odpryskiwała od ciepła?

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)