środa, 6 stycznia 2016

Zstawienie tańsze/ droższe - jak wybrać włąściwy przedmiot?



   Czy miewacie czasem tak, że wchodzicie do sklepu i coś tak bardzo wam się podoba, że bez względu  na cenę i zapewne kilka innych czynników uważacie, że musicie to mieć? Jestem pewna, że każdy z was tak miał przynajmniej raz, może to był mebel, może gra, albo coś innego, ale zawsze to uczucie jest niesamowite, wręcz nieznośne.
   Wtedy najlepszym rozwiązaniem ( chociaż właśnie w takiej chwili myśli się inaczej) jest zrobienie zdjęcia naszemu przedmiotowi, sprawdzenie ceny i powrót do domu, gdzie wypiszemy jego wady i zalety, a następnie poszukamy tańszego zamiennika i również wypiszemy jego wady i zalety. Takie porównanie da nam idealny pogląd na to, czy możemy sobie faktycznie kupić dany przedmiot, czy cieszyć, że nie poniosła nas chwila, bo właśnie znaleźliśmy podobny (lub nawet taki sam) za połowę ceny! Przyznam się osobiście, że czasem mnie mimo wszystko ponosi i kupuję ten przedmiot, ale niestety czasami żałuję. Dlatego teraz, kiedy to musi być mój wyznacznik ( ze względu na przeprowadzkę i kupowanie całkowitego nowego wyposażenia) staram się przed zakupem porównać dane przedmioty, głównie pod względem ceny i jakości i dopiero kupić. Idealnym pomocnikiem jest internet, ponieważ nawet osoby, które nie lubią zakupów internetowych mogą sprawdzić strony internetowe swoich ulubionych sklepów stacjonarnych, a czasem zamówić przez internet do sklepu, gdzie po "zobaczeniu przedmiotu na żywo" w cale nie muszą go kupować.

A oto kilka przykładów:

 

Tańszy zestaw

 Poduszka               17zł 
 Lampa                   259zł
 Stolik                     159,95zł
 Sofa                      1699,00zł
 Dywan                  79zł
 -------------------------------
                              2213,95zł   




Droższy zestaw

 Poduszka              202,35zł
 Lampa                  499zł
 Stolik                    1079zł
Sofa                      2807,11zł
Dywan                  288zł
 -------------------------------                             
                             4875,46zł   
 
 
 
 
 
 
Podobne, ale o różnych cenach:
 
 
 
 
 
Stoliki:
 
 
 
Lampa stojąca:
 Beliani 499zł
 
 
 
Poduszki:
 
 
 
Fotele:
 
 
 
Doniczki:
 
 

34 komentarze:

  1. Fajne zestawienie, faktycznie urządzając cały dom to ma ogromne znaczenie jakie kupimy poszczególne elementy aranżacji. Czasem wolę tańszą wersję, a zdarza się tak, że drożej nie potrafię niczym zastąpić, ma np. niepowtarzalną jakość czy wzornictwo, najważniejsze aby dokonywać świadomych wyborów! Życzę miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, właśnie to miałam na myśli :)

      Usuń
  2. Twój domek zapowiada się super. Taki fotel z Ikea to moje wielkie marzenie...
    ściskam cieplutko kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, uszaki są bardzo ładne, a jakie wygodne ;)

      Usuń
  3. Świetny post, bardzo przydatny! Fotel uszak w jednej i drugiej wersji niestety dość drogi...Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale jak to się mówi fotel na lata :)

      Usuń
  4. Zawsze kalkuluję zakupy i przeważa rozsądek, dlatego takie zestawienia są bardzo praktyczne :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze robisz, ale podziwiam, ja czasem nie umiem się powstrzymać :)

      Usuń
  5. Świetne zestawienia.Ja jednak jestem w gorącej wodzie kąpana, jak coś mi się podoba i chcę to mieć, to płacę krocie, nie żałuję swoich wyborów, bo odpukać zawsze są trafne.Jednak z ciuchami mam inaczej, dłużej się zastanawiam nad zakupem, przymierzam i oglądam, oglądam..Ważne też są dla mnie opinie.Poza tym jestem zakupoholikiem, bo wciąż coś kupuję do domu :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi każdy ma swoją bolączkę ;) oj tak ja również jestem, witaj w klubie :)

      Usuń
  6. Jak najbardziej popieram :) Doskonałe przykłady :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super idea. I właśnie dzięki takiemu myśleniu, udało mi się kupić kilka fajnych przedmiotów do domu, w dobrej cenie i postawiłam właśnie na fotel z Ikei.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czaję już od jakiegoś czasu fotel z Ikea - te żółty u Ciebie - a mi się bardziej podoba szary... Moje marzenie - wizualizuję go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, nawet nie zauważyłam, ale masz rację, szary też jest :)

      Usuń
  9. Mnie ogólnie te ceny odstraszają , raczej jestem z tych co wszystko próbuje sama zrobić albo wyrwać na jakiś promocjach i wyprzedażach. Później się głowie jak to wszystko skomponować. Bardzo ładne kolory sof. Pozdrawiam C.aro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, ja już tyle razy zostałam za to wyśmiana, ale mimo wszystko czasem samemu lepiej zrobić, niż wydac nie wiadomo ile ;)

      Usuń
  10. Fajny post który potwierdza teorię że kto szuka ten znajdzie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak porównywałam wszystko podczas wykańczania, a następnie aranżacji swojego mieszkania. Sporo przy tym zaoszczędziłam z Mężem i niekiedy udało mi się znaleźć coś oryginalnego za niższą cenę, bo tak buszowałam w Internecie ;) Niestety nie sprawdza się to w kwestii torebek.. jak już jakąś sobie upatrzę nie ma światełka z tabliczką "poszukaj inną" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi, każdy ma coś, że kupi bez względy na wszystko :)

      Usuń
  12. Bardzo przydatne zestawienie! Poduszki z sowami są obłędne :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. A jeżeli właśnie ta droższa rzecz bardziej mi się podoba, to co wtedy? Kupić, czy zadowolić się tańszą? Dziękuję za wizytę i komentarz u mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli ma więcej zalet niż ta tańsze to tak :)

      Usuń
  14. Wow, różnica cenowa jest duża. A czasami tańsza wersja jest ładniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, tańsze nie oznacza gorsze, chociaż to się bardziej przekłada na jakość

      Usuń
  15. Bardzo praktyczny post. Też tak mam, że zanim coś kupię to przeliczam, porównuję ceny, zanim podejmę ostateczną decyzję.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też oczywiście preferuję, im taniej tym lepiej:) tylko, że niestety czasem tańsza wersja odbiega jakością od tych droższych. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Podobne ze zdjęcia, ale czy produkty rzeczywiście różnią się tak mało?
    Najprostszy przykład: poduszki: tania to poszewka (trzeba dokupić wkład) z tkaniny savannah (drukowany poliester, nawet na zdjęciu widać, jaki sztucznie połyskujący badziew, w życiu bym nie chciała, chociaż niektórym nie przeszkadza). Droższa z żakardu - też pewnie poliester, być może z dodatkiem bawełny lub akrylu, lecz grubszy, mięsisty, tkany z kolorowych nitek. Bez rewelacji, ale lepszy gatunkowo, znacznie lepiej wygląda.

    Lepiej zakasać rękawy i uszyć samemu, z łatwością znajdzie się fajne materiały lub rzeczy do przeróbki, choćby w sh. Wtedy można mieć luksusową, aksamitną, jedwabną lub lnianą poduszkę za grosze.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)