sobota, 30 stycznia 2016

Z cyklu "Nasze nowe mieszkanie". 5. 50 twarzy Greya - czyli jak wybrać właściwą szarość ścian?

   Razem z mężem jesteśmy fanami salonów o szarych ścianach. Niestety, aby nie popełnić błędu po raz kolejny ( gdzie w poprzednim mieszkaniu wyszedł bardziej błękit niż szarość ) postanowiłam, że zrobię research farb i ich prawdziwych odpowiedników.

   Ku mojemu zdziwieniu farb w tych odcieniach istnieje wiele, zawsze wahają się w tonacji pomiędzy bielą a czernią. We wnętrzach dobrze wygląda na jednej ale także wszystkich ścianach. Pasuje właściwie z każdym kolorem, ale szczególnie dobrze wygląda z bielą i pastelami. Zawsze sprawdzajmy wcześniej próbki, aby móc ewentualnie skorygować nasze plany, dobierając jaśniejsze lub ciemniejsze o kilka tonów odcienie lub ustalając inne proporcje zastosowania kolorów. To pomoże uniknąć błędów, którymi najczęściej są efekt zbyt ciemnego, optycznie zmniejszonego wnętrza lub w drugą stronę – aranżacja mdła, nijaka.

Na początek kilka inspiracji wnętrzarskich:







Źródła: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10

A teraz zapraszam was na szaleństwo koloru szarego:


Śnieżka Satynowa:
Śnieżka Kolory Natury:
Śnieżka Barwy Natury:
MAGNAT CERAMIC:

Beckers Designer Colour:

Beckers Väggfärg Colour:


Dulux szarości - Chłodne neutralne kolory:


Dulux szarości - Stonowane chłodne neutralne kolory:

Dekoral:
Dekoral fashion:



A nasz wybranek to (ta dam):

Szary klasyczny

28 komentarzy:

  1. Świetny post! Bardzo lubię kolor szary i cieszę się ,że staje się modny. Jak napisałaś dobrze komponuje się z bielą i pastelami- duży +. Z wnętrz- zdjęcie nr 1. Swojsko, przytulnie, sporo akcentów dekoracyjnych( indywidualnych) wnętrze nie przeładowane nadmiarem- lubię to. Moje kolory to Śnieżka- Srebrzysty księżyc, Klon srebrzysty. Dekoral - Intuicja- ładnie wygląda i nazwa też ładna. Gwiazdki doszły? Wysłałam w czwartek priorytetem. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana, jeszcze nie, pewnie będą jutro ;)

      Usuń
  2. W naszym gniazdku na ścianach tylko biel i szarości uznajemy :) My zdecydowaliśmy się na Śnieżkę 156 stalowe magnolie. Na próbniku na ekranie komputera wygląda trochę inaczej niż na moich ścianach, ale jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zapewne każda z nich lekko się różni od oryginału, co mnie lekko martwi

      Usuń
  3. Ja właśnie próbuje przekonać moją mamę do szarej kanapy - bo planuje zakup - toświetny kolor i bardzo klasyczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi i nie widać jak bardzo jak się ubrudzi, ani kociej sierści ^^

      Usuń
  4. Ja też jestem fanką szarości :)Najbardziej podobają mi się te miękkie odcienie, wpadające w biel albo niebieski :) choć efektownie wyglądają także te ciemne szarości-e, ale jako wyróżnienie jednej ściany albo jej fragmentów. Tak jak złożyć Te Twoje wszystkie rozważania odnośnie nowego domu do kupy, to niezła chata się Wam szykuje :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj mam nadzieję, bo ja już czuję zawrót głowy, a przeprowadzka już a tydzień

      Usuń
  5. Po tym jak zmagaliśmy się z malowaniem białym dekoralem - podziękowaliśmy już im. Mam nadzieję, że kolorowe farby od nich są lepiej kryjące i nie będziecie musieli się tak denerwować jak my:) Nasz szary kolor do przedpokoju wybraliśmy z mieszalnika Fluggera - nie była super wydajna ani tania, ale każdemu, kto do nas przychodzi podoba się :)Jeżeli kogoś interesuje jak to wyszło - na blogu w poście o lustrach, na samym końcu, zamieściłam foto -> wlasnyzakatek.blogspot.com (bynajmniej nie chcę tu robić reklamy, ale nie wiem jak pokazać zdjęcie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie myślałam o tej firmie, ale popatrzę, dzięki ;)

      Usuń
  6. Ojej ile szarości, trudno się zdecydować, który najlepszy.Ogromny wybór!Powodzenia w doborze ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, niby wybrałam, ale jeszcze pewnie zmienię zdanie z 10razy

      Usuń
  7. Zawsze trochę się bałam szarych wnętrz, bo wydawało mi się, że będą smutne, ale Twój post przekonuje, że wcale nie musi tak być:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale każdy widzi kolory inaczej np. moja teściowa nie lubi niebieskich pomieszczeń, bo uważa za zimne, natomiast mnie odprężają :)

      Usuń
  8. Genialny post :-) Zamierzam wprowadzić ten kolor w swoim mieszkaniu i to we wszystkich wnętrzach, tylko myślę, że w różnym odcieniu. A Ty bardzo mi w tym pomogłaś. Dziękuję i serdecznie Cię pozdrawiam :-) Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) niedługo będzie podobny o błękitach, kobaltach i turkusach :)

      Usuń
  9. Ach ten GREY, ma 50 twarzy:):):):) i jest taki piekney. Uwielbiam szarości, ten kolor jest cudny:)
    pozdrawiam kochana

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. pasują do wszystkiego i wszędzie ;) pewnie dlatego mają tyle zwolenników

      Usuń
  11. Dobrze, że już kupiłam farbę, bo po tym wpisie, to dopiero mętlik miałabym w głowie ;-) Ile tego jest!
    Ja lubię farby Flugger i spędziłam tam kilka dni na mieszaniu odpowiedniego odcienia. Próbki, do domu, malowanie kawałka ściany i znowu do sklepu. Aż trafiłam na ideał ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow, nie wiem, czy bym tak dała radę, o tej firmie akurat nie pomyślałam;)

      Usuń
  12. U nas w salonie szary sie sprawdza - akurat Flugger. Teraz w innym pomieszczeniu szarosć nadchodzi
    Będzie pięknie szaro w pastelowym domku ;-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Z nieba mi spadałaś! Siedzę właśnie nad szarymi farbami do pokoju moich dziewczyn. Inspirowałam się podobnymi fotkami. Mają być białe listwy pod sufitem, ale pojechałam dalej bo sufit będzie granatowy. Dzięki za szarość, kupię tę samą farbę, zwłaszcza że Dulux jest bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No miałam napisać Decoral a mi Dulux po głowie chodził ;) Za dużo chyba tych farb już się nawąchałam :) hehe

      Usuń
    2. Kochana bardzo się cieszę i uważam, że z tym granatem to świetny pomysł :) daj znać jak wstawić zdjęcia, nie mogę się doczekać ;)

      Usuń
  14. Ja bym się załamała mając taaaki wybór. ;( Bym zieniała decyzję pięćdziesiąt razy dziennie. ;)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)