sobota, 23 stycznia 2016

Z cyklu "Nasze nowe mieszkanie". 3. Jak wybrać ustawienie mebli? - kanapa w salonie


   Częstym problemem jest ustawienie mebli w małym pomieszczeniu tak, aby było praktycznie, wygodnie i estetycznie. Nasz przypadek się trochę różni, ponieważ salon jest duży, ale mebli także jest sporo. W 16m2 chcemy zmieścić dwie kanapy, dwa fotele, stolik kawowy oraz umieścić na jednej ścianie rzędy półek na książki, a na drugiej dwie długie szafki pod telewizor.... ale jak?
   I tym razem nie obędzie się bez kilku rad, które pomogą nam w decyzji.

1. W dużym komfortowym salonie można ustawić dwie kanapy równolegle do siebie, a między nimi długi stolik kawowy. Taki układ sprawdza się np. przed kominkiem. Osoby siedzące na obu kanapach doskonale się widzą, mogą więc bez utrudnień rozmawiać ze sobą i cieszyć się widokiem płonącego ognia. Możesz ustawić dwie kanapy prostopadle do siebie. Taki układ często świetnie wydziela dwie strefy salonu, np. wypoczynkową i jadalnianą. Świetnie sprawdzają się również kanapy narożne.
2. Meble wypoczynkowe spełniają różne funkcje, oprócz oczywistej czyli miejsca do siedzenia mogą nam także posłużyć jako swego rodzaju przegroda wydzielająca optycznie strefy mieszkania. Takie rozwiązanie przyda się przede wszystkim w otwartej przestrzeni pokoju dziennego. W taki sposób łatwo można oddzielić strefy np. kuchenna, jadalnianą, czy dzienno ( tudzież dzienno- sypialnianą).
3.  Należy wziąć pod uwagę jak będą stały pozostałe meble względem kanapy, oraz czy w pokoju są stałe elementy, których nie można nam przestawić, np kominek, wbudowane półki itp.
4. Trzeba pamiętać także o ustawieniu telewizora tak, aby światło dzienne nie odbijało się od jego obrazu, a w przypadku, kiedy śpimy w tym samym pokoju o ustawieniu kanapy tak, aby np. światło latarni (w nocy) albo jasne światło (porankiem) nie padało nam prosto na twarz.
5. Coraz częściej w ofertach producentów mebli spotyka się kanapy modułowe, które same dostosowują się do pomieszczenia, np. moduł narożny, z półką, z zagłówkiem, czy nawet z kontaktami / panelem do telewizora).

Kilka inspiracji:






Źródła: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9


Dużą pomocą była także możliwość ustawienia mebli w programie bez konieczności "szurania" nimi po podłodze i przy prawie zerowym wysiłku. W przypadku braku możliwości zobaczenia wizualizacji 3D dobrym rozwiązaniem jest użycie kolorowej, grubej taśmy klejącej. Oto kilka kombinacji:











Które waszym zdaniem są najlepsze? Naszym zdaniem chyba ostatnie :).

27 komentarzy:

  1. Ja chcę właśnie poprzesuwac moją kanapę. Bo nie jest w miejscu w którym mi pasuje. Świetne zestawienie - na pewno z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, takie rady czasem na prawdę dużo są w stanie pomóc :)

      Usuń
  2. Wizualnie zawsze podobało mi się ustawienie kanap na przeciw siebie, bo można wtedy stworzyć ciekawą symetryczną aranżację. Ale do tego potrzeba niestety dużo miejsca. Z praktycznego punktu widzenia też nie jest to dobre rozwiązanie, bo na telewizor trzeba patrzeć bokiem... Twój wybór wydaje się być najkorzystniejszy i takie ustawienie ciekawie i w praktyczny sposób zagospodaruje przestrzeń. Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy :) Pozdrawiam. Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zapewne przy ustawianiu mimo wszystko trochę pojeżdżę z meblami, ale liczę, że ostatni projekt najlepiej będzie pasował

      Usuń
  3. Ja bym się skłaniała przy wersji drugiej i ostatniej :) Choć sama nie jestem zwolenniczką internetowej wizualizacji- czasem poczuje się odpowiedni klimat jak się poszura tymi meblami ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, zrobię to dla potwierdzenia mojej wizji ;D

      Usuń
  4. Tez stawiam zdecydowanie na ostatnią wersję:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że tyle z was mnie popiera , coraz bardziej się w niej przekonuję ;)

      Usuń
  5. Świetne rady i przepiękne inspiracje.... w każdym z tych salonów mogłabym po trochę pomieszkiwać ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to prawda, każdy z nich ma klimat i te ciepło :)

      Usuń
  6. Tyle możliwości, że w głowie mam większy mętlik :)))
    Ale po praktycznej próbie na pewno coś wybierzesz.
    Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, praktyka zawsze decyduje w 100%

      Usuń
  7. Bardzo cenne porady :) Naprawdę rewelacyjnie się to czyta :) A co do ustawienia - uważam, że najlepsze jest numer 4 bez fotela. Mam wrażenie, że będzie on bardzo zawadzal na drodze i do okna balkonowego i do wejścia do pokoju, a w kącie męka przy sprzątaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie problem w tym, że nie za bardzo mam gdzie indziej go ustawić, a wyrzucić nie mogę

      Usuń
  8. Ja bym postawiła na ostatnie albo drugie od góry. Bardzo praktyczne porady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie, właśnie wybraliśmy już ostatnie więc teraz planowania ciąg dalszy.

      Usuń
  9. A mi się podoba wersja przedostatnia :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Trudno mi wybrać swoją faworytkę, bo wszystkie wyglądają super! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to prawda trudno, dlatego tak bardzo nie mogę się zdecydować :)

      Usuń
  11. u mnie ostatnie też ywgrywa.
    Ja przełamałam się i nie mam kanapy pod ścianą Sprawuje sie genialnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiem ci, że też się nad tym zastanawiałam, może spróbujemy :)

      Usuń
  12. Hej :) Wielkie dzięki za ten wpis. Jestem właśnie na etapie kupowania mieszkania ( deweloper wrocław krzyki ) i wszystkie Twoje rady niedługo będę mógł wykorzystać w praktyce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa i zapraszam w takim razie częściej :)

      Usuń
  13. Dobre rady, może coś z nich kiedyś zastosuję ;-) Ściskam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są przydatne, ale należy pamiętać, że nie zawsze sprawdzają się w 100%, każde wnętrze jest inne ;)

      Usuń
  14. A czy tego typu ustawienie kanapy ma sens http://www.domzpomyslem.pl/wnetrza/galeria-wnetrz/salon/styl-nowoczesny/salon-jak-galeria-sztuki,ta5:21,in1287.html?fromTag=5 ? Bo niby jakieś topowe wnętrze, a widzę, że tutaj z niczym ta kanapa nie koresponduje. U siebie w sumie myślałem nad czymś podobnym, żeby zachować większą przestrzenność, ale z praktycznego punktu widzenia nie wiem czy to wypali.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)