środa, 20 stycznia 2016

Z cyklu "Nasze nowe mieszkanie". 2. Szukamy inspiracji do pomieszczeń


    Mieszkanie - check , styl - check, podział pomieszczeń - check , teraz jak za wcześniejsza radą szukamy do każdego z pomieszczeń inspiracji. Robiłam zdjęcia, przeglądałam katalogi, Wasze blogi i pinterest (moje ukochane źródło wiedzy razem z homebook). Wstępnie zostały wybrane kolory, wzory i dodatki, ale to jeszcze nie wszystko...
Taki oto jest układ mieszkanka:




A tak z podziałem na pokoje ( z dużego pokoju jest przejście na balkon o wymiarach 4,20 x 1,60):

  Mniej więcej obecnie również jest taki sam rozkład mieszkania, z tym, że w przyszłym biurze jest drugi pokój dziecięcy. Nam jak na razie nie jest potrzebny, ani jeden więc to będzie moje i męża tymczasowe biuro.

Salon:

   Zależy nam na przeniesieniu do salonu obecnych kolorów naszego salonu czyli biel, szarość oraz limonkowa (lekko stonowana) zieleń. Kanapy mamy dwie - zieloną i szarą oraz dwa fotele, które chcemy wkomponować w przestrzeń trochę ponad 16m2 salonu. Naszym marzeniem z mężem jest, aby jedna ze ścian mogła być cała w półkach na książki, ponieważ jako nałogowi czytelnicy mamy całkiem sporą kolekcję. Na przeciwległej ścianie chcemy ustawić kilka niskich szarek pod telewizor, aby optycznie wydłużały pokój i dodały trochę minimalizmu. Oczywiście obowiązkowo dywan i najlepiej 3 małe stoliki kawowe. Jeśli się jeszcze zmieści to kupimy dużą stojącą lampę ( jak na inspiracji wyżej).


Sypialnia:



Od zawsze lubiłam zasypiać w kojących barwach dlatego też w sypialni będzie kolor błękitny - morska bryza decorala. Biały, ręcznie robiony zagłówek, zabudowa szafy narożnej najlepiej systemu PAX Ikei  oraz biały puchowy dywanik. Co do symetrii stylu amerykańskiego - dwie szafeczki nocne (białe) , a na nich dwie ozdobne (ale nie przesadnie) lampy. Może z czasem toaletka :).

Biuro:



Niesamowicie jestem zakochana w kolorze blue jeans - decorala, który był moją główna inspiracją.  Kobaltowe ściany, białe meble i złote dodatki - prosty przepis na przyszłe biuro! Krzesło Eames-a (albo jego tańsza podróba), które pokochałam od pierwszego wejrzenia i biurko ustawione na środku pokoju, na przeciwko drzwi wejściowych ustawione w taki sposób, by tworzyć na pewien sposób centrum dowodzenia ^^. Liczę, że z czasem będę mogła również przyjmować w nim klientów, którzy tak jak ja teraz będa mieli niezłą zagwozdkę z projektem swoich m.

Przedpokój:


Ze względu na to, iż przedpokój ma dosyć nieregularne kształty początkowo ciężko było sobie wyobrazić inna aranżację niż dotychczas, ponieważ obecna również ma w sobie dobre rozwiązania. Zdecydowałam się na kolor ciemny turkus, a konkretnie muślinowy turkus - decoral.  Aby optycznie powiększyć pomieszczenie i zarówno uwzględnić w nim styl amerykański zdecydowaliśmy się na boazerię angielską. Biała komoda oraz biała skrzynia - must have wywołane marzniami jeszcze z dzieciństwa. Drewniane dodatki w tym ręcznie robiony wieszak + opcjonalnie białe i złote dekoracje.

Kuchnia:


Kuchnia według konsekwencji reszty mieszkania w kolorach chłodniejszych , co nie oznacza zimnych. Szarości i biele - w meblach, a w dodatkach... uwaga... złoto i pudrowy róż, takie cudo kiedyś znalazłam w pewnym czasopiśmie i bardzo chcę go przenieść do tego wnętrza, zobaczymy co z tego wyjdzie, zawsze można coś przemalować, czy podmienić :). W kąciku biały, okrągły stół z krzesłami, a nad nim złote ramki, hym... tylko z czym w środku? Zastanawiam się nad wyglądem frontów, które zamierzam wykonać sama. A na koniec płytki typu marokańskiego, zapewne też ręcznie robione. Oj tak jestem samosia ^^.


Toaleta oraz łazienka są w bardzo dobrym stanie i w naszym guście, dlatego nie zamierzamy ich remontować. Pokój dziecięcy zapewne przez pewien czas będzie tzw. norką mojego męża, a o balkon zaczniemy się martwić wiosną :) Wybór farb firmy decoral jest przypadkowy - odpowiadały mi ich odcienie, ale jest duża możliwość, że ostatecznie zdecydujemy się na mieszalniki.

Wszelkie porady, wskazówki, itp. mile widziane ;). Przecież każdy ma swój styl i wizję ukochanych 4 kątów inną :) Resztę moich inspiracji znajdziesz tutaj: Inspirations for my home

38 komentarzy:

  1. świetne pomysły, zdecydowanie mój gust :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, w takim razie zapraszam na śledzenie kolejnych postów, będzie ich zdecydowanie więcej :)

      Usuń
  2. To jest najpiękniejszy etap :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny ten turkusik ;-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne inspiracje, zwłaszcza te kuchenne! Życzę samych remontowo-dekoracyjnych sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że czasem wpadniesz nam doradzić w pewnych sprawach :)

      Usuń
  5. To będzie piękne mieszkanie. Super rozkład.
    Ja już czekam z niecierpliwością na efekty :):):):)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieje, że Cię nie zawiodę ;)

      Usuń
  6. O jeny! Będziesz miała niezłą zagwozdkę z tym mieszkaniem :) Co do regałów, widziałam na yt świetny tutorial jak ze zwykłych regałów w Ikea można stworzyć biblioteczkę, wyglądającą na "droższą" { https://www.youtube.com/watch?v=gUOfKpwi-EI } i będą pasować do sztukaterii :)
    Nie zastanawiałaś się, żeby w miejscu toalety zrobić miejsce na pralkę i suszarkę? :)
    Nie mogę się doczekać efektu końcowego <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dzięki :) z chęcią oglądnę :) mamy pralko suszarkę i akurat w łazience jest na nią wnęka :)

      Usuń
  7. Pięknie to zorganizowałaś. Podoba mi się w jaki sposób przedstawiłaś każde z pomieszczeń :) Ja nie mam uwag. Myślę, że wyjdą wam w trakcie użytkowania mieszkania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, pewnie tak i znając życie docelowo jeszcze pozmieniamy, ale tak jest dużo łatwiej :)

      Usuń
  8. Jejku, jakie szaleństwo inspiracji :) Ślicznie! Ciekawi mnie ogromnie efekt ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam więc do śledzenia nowych wpisów - środy i soboty

      Usuń
  9. Ta pościel jest boska.
    Istnieje tyle cudownych mozliwości do dekoracji mieszkania, że aż trudno wybrać :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, pościeli nadal szukam, ale o dziwo znalazłam świetny zamiennik z F&F

      Usuń
  10. Dobrze, że stawiasz na jasną kolorystykę, na ciemnych meblach bardziej widać kurz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, miałam czarne biurko pewnego razu, na którym nic nie było czarne ^^

      Usuń
  11. To jest chyba najfajniejszy etap. Miłej zabawy! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się dopiero zabawa zacznie ;), dziękuję ;)

      Usuń
  12. Super czas planowanie :-) chociaż realizacja też daje wiele radochy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A chyba najwięcej daje jak już wszystko gotowe i siedzi się w wygodnym fotelu ;D

      Usuń
  13. Moja sypialnia ma ściany błękitno-białe. ;] Podoba mi się też pomysł z turkusem w przedpokoju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super ;) właśnie takie mi się marzą ;)

      Usuń
  14. Och kuchnia bedzie zachwycajaca - moja już jest urządzona więc będę Twojej zazdrościć . Ja też mam od groma zdjęć z netu które mi się podobają i są dla mnie inspiracją :) Ja też chciałam te meble do kuchni ale okazało się że moja jest za mała i ciemna żeby te meble dobrze wyglądały i skończyło się na kremowych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, oby się udała, bo wszystko zamierzam robić sama ;) wiesz powiem ci, że w obecnych czasach krem jest nową bielą ;D

      Usuń
  15. Super, że nic nie jest dziełem przypadku :) Lubię funkcjonalność, a co najważniejsze: mam się czuć jak w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ;) kiedyś bardzo patrzyłam pod ogół, żeby się gościom podobało, ale teraz już wiem, ż skoro to nasz to ja i mąż mamy się czuć najlepiej

      Usuń
  16. Jestem szczególnie ciekawa pudrowego różu w kuchni i błękitnego w biurze :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W biurze będzie kobalt, a błękitny w sypialni :) zobaczymy co wyjdzie, warto czasem aszaleć

      Usuń
  17. Świetne inspiracje. Co bym najchętniej zastosowała u siebie, a ściągnęła z Ciebie? Te motywy dekoracyjne w kuchni bardzo mnie się podobają i ściana w salonie z regałem na książki. W ogóle całe to planowanie, dobieranie, szukanie inspiracji , zastanawianie się- bardzo twórcze, fajne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że jakoś inspiruję, mam nadzieję, że znajdziesz tu jeszcze więcej ;)

      Usuń
  18. Wszystko super, tylko jakoś nie grają mi tutaj niektóre uchwyty. W sumie nie wiem czemu, może są nieco zbyt ciężkie do tak prostych żłobień na szafkach i ogólnie dużej estetyki. Na przyklad tutaj http://www.domzpomyslem.pl/wnetrza/galeria-wnetrz/styl-klasyczny/klasyka-w-bieli,ta23,ap713.html bardziej mi odpowiadają uchwyty na szafkach (zdjęcia kuchni i sypialni).

    OdpowiedzUsuń
  19. Najlepszy etap jaki można sobie wyobrazić :) Teraz ciężka praca i jestem ciekaw efektów końcowych.

    OdpowiedzUsuń
  20. Do osób szukających inspiracji przy planowaniu wnętrza domu/mieszkania - warto przeglądać gotowe projekty. Ja ostatnio przeglądałem projekty domów parterowych z garażem na http://www.archeton.pl/projekty-domow-z-garazem-na-2-samochody i naprawdę sporo inspiracji wyciągnąłem. Mam dom takiego samego typu, a jednak sporo rozwiązań było dla mnie zupełnie nowych.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawa inspiracja, nawet bardzo :D

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)