sobota, 16 stycznia 2016

Z cyklu "Nasze nowe mieszkanie". 1. Kiedy już mamy to wymarzone mieszkanie, jaki styl do niego wybrać?




   Nadszedł ten czas, kiedy jeden okres się kończy w naszym życiu i zaczyna kolejny. Trudniejszy? Może, ale na pewno pełen niespodzianek. Niedługo wielka przeprowadzka. Mieszkanie wybrane, ale teraz jak zacząć je urządzać? Kiedy chcemy wykorzystać własne meble i te po poprzednich właścicielach, ale tak, żeby wszystko ze sobą współgrało, a dodatkowo wpasować się w gust wszystkich mieszkańców i nikogo nie urazić. To w cale nie jest takie proste, ale kiedy spróbujemy drobnymi kroczkami, można wiele zdziałać!
   Zacznijmy więc od wybrania stylu mieszkania. Oczywiście każde pomieszczenie może mieć inny styl, aczkolwiek ja jestem wielką fanką konsekwencji mieszkaniowej, tak więc chcę zdecydować się na jeden styl oraz zamkniętą kolorystykę.
  Świetny pomysł, który polecam wszystkim moim niezdecydowanym klientom, jest bardzo prosty i przyjemny:

  • Wybierz duży sklep handlowy lub inny budynek tego typu, gdzie znajdziesz jak największą liczbę sklepów i przedmiotów z wyposażeniem wnętrz
  • Zrób zdjęcie (najłatwiej telefonem) wszystkim, które ci się podobają - bez względu na cenę
  • Podporządkuj je w domu do konkretnych pomieszczeń
  • Wybierz ten styl, do którego będzie odpowiadała większość
     
Wydaje się być banalne, ale na prawdę się sprawdza, a większości osób tak bardzo podoba, że przedłuża się cały proces, ponieważ wyszukują kolejne i kolejne przedmioty, gdzie potem większość z nich (albo ich zamienniki) kupują ;).


U nas zdecydowanie wygrał styl amerykański, a zaraz za nim skandynawski, czyli elegancko, ale przytulnie. Sądzę, że ze względu na fakt, iż ostatnio styl skandynawski był i jest bardzo modny, większość z was go dobrze zna, a część ma dosyć. Dlatego kilka słów o stylu amerykańskim, który zawładnął moim sercem, a jest częściowo znienawidzony przez moją teściową ( hihi żeby nie było, nie dlatego go wybrałam).


Cechy charakterystyczne:
- duże wnętrza
- kuchnie : przy wejściu, koniecznie wyspa, Fronty drewniane, ramkowe, kamienne blaty.
- białe meble i sztukateria na kolorowym tle ścian

- kanapa i dwa fotele u jej boków, czy meble ustawione symetrycznie do kominka to bardzo charakterystyczne układy, ale również w innych pomieszczeniach symetria gra dużą rolę.
- dywany jeden na drugim, ogromna ilość poduch, zasłony, firanki, narzuty....Dużo wzorów i kolorów zestawionych ze sobą w często zaskakujący sposób, ale świetnie ze sobą współgrających.
- złote i srebrne elementy nie muszą świadczyć o złym guście
- we wnętrzach na pierwszy plan wysuwa się pragmatyczny i czytelny rozkład pomieszczeń
- na uwagę zasługują też charakterystyczne wysokie listwy przypodłogowe i przy sufitowe
We wnętrzach na pierwszy plan wysuwa się pragmatyczny i czytelny rozkład pomieszczeń - See more at: http://benjaminmoore.pl/aktualnosci/wydarzenia/amerykanski-bdquo-home-sweet-home-rdquo.html#sthash.DvxQenia.dpuf
We wnętrzach na pierwszy plan wysuwa się pragmatyczny i czytelny rozkład pomieszczeń - See more at: http://benjaminmoore.pl/aktualnosci/wydarzenia/amerykanski-bdquo-home-sweet-home-rdquo.html#sthash.DvxQenia.dpuf


Gdzie znajdziemy sklepy z wystrojem w tym stylu?

BB Home
House&More
Hamptons.pl
Westwing.pl


Kilka przykładów:








Źródła: 1 \ 2 \ 3 \ 4 \ 5 \ 6 \ 7 \ 8 \ 9 \ 10 \ 11 \ 12 \ 13 \ 14 \ 15





A jaki jest wasz ulubiony styl?
P.s Już z następną notką, czyli 2 z cyklu "Nasze nowe mieszkanie" zaczniemy od podstaw projektowania, zapraszam w środę.



29 komentarzy:

  1. Jeśli masz zamiar urządzić mieszkanie w stylu amerykańskim, to czekam z ogromną niecierpliwością na efekty. Uwielbiam właśnie takie wnętrza i o nich przeważnie piszę. Są takie dopracowane, eleganckie, ale też przytulne. Sama również planuję wykorzystać większość cech tego stylu przy urządzaniu naszego domu. Pozdrawiam. Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, będziemy się inspirowały na wzajem :)

      Usuń
  2. Zakochałam się jakiś czas temu w shabby. Zaczęłam gromadzić różne przedmioty, głównie starocie, coś tam przemalowywać na biało. W pewnym momencie poczułam, że mam przesyt, nagromadzenie rzeczy wprawiało mnie w niepokój. Zaczęłam interesować się skandynawskim i też zaczęłam coś tam kupować. Efekt jest taki, że dziś nazywam swój styl eklektycznym, bo nie mogę się zdecydować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiedyś czytałam książkę o tym jak wyrzucenie 90% rzeczy z domu pomaga w życiu codziennym, wyrzucałam i wyrzucałam, aż zrobiło się pusto za bardzo i znowu kupowałam hihi

      Usuń
  3. Ja nadal jestem zakochana w PRL :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Konsekwencja w kolorach i stylu tak, ale wystarczy, że występuje w jednym z pomieszczeń (pokoju) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda nie musi być wszędzie, ale ze względu na to ze jestem fanką pewnej części palety u nas wiąże się ta konsekwencja z całym mieszkaniem :)

      Usuń
  5. Czyli przed Wami najbardziej pracochłonne, ale najlepsze zajęcie:)
    Urządzanie własnego M to nie lada wyzwanie...
    Jaki jest Mój ulubiony styl? hmmm.... kiedyś był to styl prowansalski, z nutką shabby chic. I nadal mam słabość do takich wnętrza. Jednak teraz zdecydowanie bliżej mi do stylu skandynawskiego, z nutką hampton. No i zaraz po tym styl amerykański. Także czekam z niecierpliwością na efekty u Was:)
    moc uścisków posyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam serdecznie, p.s. zaciekawiłaś mnie tym stylem hampton , lecę wygooglować :)

      Usuń
  6. Nie mam jeszcze swojego wymarzonego M, ale już wiem jak bym je urządziła :-) Ja to mówię że to styl babciny, albo po prostu wiejski :-) Styl skandynawski jest piękny, ale dla mnie zbyt estetyczny, zaś amerykański to dla mnie przesyt wszystkiego.No ale każdy ma swój styl.Gratuluję gniazdka i trzymam kciuki za urządzanie pod swój styl ;-) Pozdrawiam serdecznie :-) Ps.Świetne porady!Ileż to ja już zdjęć moich wymarzonych dekoracji i mebli a także całych pomieszczeń zrobiłam....:-) A ile gazet mam ojjj...:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli zapewne rustykalny :) to dobrze, jak już będziesz miała swoje m na pewno będzie idealne skoro już wszystko wybrałaś, wystarczy kupić i wkomponować :)

      Usuń
    2. Rustykalny też, ale meble będą z Ikei, więc też i skandynawski, to chyba będzie eklektyczny :-D No tak mam już plan, tylko trzeba jeszcze poczekać na wymarzone M :-) Ściskam :-)

      Usuń
  7. Śliczne wnętrza :) Czeka nas na wiosnę remont w domu, także póki co zbieram wszelkie inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam styl który kocham- skandynawski z nutką nostalgii shabby chic i Pana prowansalskiego. W głowie mam wymarzone wnętrze, ale nie mieszkania tylko domu. Może kiedyś uda mi się zrealizować te marzenie, ale póki co ćwiczę na moim m2 ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super ;) jak potem się przeniesiesz do domu to bd mogla wszystkie obecne projekty przenieść, a zapewne jeszcze miejsca zostanie :)

      Usuń
  9. My kupiliśmy nowy dom, a poprzednie mieszkanie wynajmowaliśmy umeblowane. Nie miałam zatem problemu z pogodzeniem mebli, bo żadnych nie mieliśmy :) Ale to też jest problem! Niby jestem za konsekwencją stylów i kolorów w domu, ale jak tu wybrać jeden styl, skoro podoba mi się wiele:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak samo mamy zamiar :) ale tylko trochę weźmiemy ze sobą, czasem jest ciężko, ale jest tez taki styl jak eklektyczny, gdzie masz kilka stylów na raz :)

      Usuń
  10. Fajnie. Wizualnie kojarzę tego typu aranżacje, ale nie wiedziałam jak się nazywa ten styl. Ja chyba nie posiadam konkretnego stylu... dlatego ze podoba mi się kilka i nie umiem się zdecydować na konkretny. Z drugiej strony wynajmuję mieszkanie (z paskudnymi ścianami) i nie wszystko może być tak jak chce :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja do niedawna również, ale tyle szukałam, że, aż znalazłam ;D a rozmawialiście z właścicielem, czy nie można pomalować? chociaż na biało z nim zawsze coś można zrobić :)

      Usuń
  11. Styl amerykański jest ciekawy.Lubię konsekwencję w urządzaniu mieszkania czy domu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. więc mam nadzieję, że nasze planowanie cię wciągnie bez reszty :)

      Usuń
  12. Fajne szklane ławy na jednym z pierwszych zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Amerykański i mnie się podoba:) Będę wypatrywać wpisów :):):)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe zdjęcia!!! Piękne wnętrza i śliczna kolorystyka!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  15. W tym przedostatnim wnętrzu widziałabym raczej jakąś ciemniejszą podłogę. Coś w stylu przypalonej deski (zobacz) i byłoby super ;)

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)