środa, 13 stycznia 2016

Jak zrobić książkę kucharską?



   Dzisiaj chciałam wam pokazać bardzo prosty sposób jak zrobić książkę kucharską. Osobiście wiem z doświadczenia jak często dodaję lub zmieniam przepisy, są one wycinane, drukowane, albo przepisywane. Zawsze zależało mi na zrobieniu swojej własnej książki kucharskiej takiej z przepisami tylko sprawdzonymi.
   Czasem znajdujemy gdzieś fajny przepis, który pasuje nam ale tylko w 75% , więc go przerabiamy po swojemu i żeby non stop nie kleślić i nie zbierać nieskończonej liczby karteczek, zeszytów , itp. postanowiłam, że wszystko zbiorę w jeden duży segregator. Oczywiście nie zamierzam rezygnować z książek kucharskich, ale chyba jeszcze nie udało mi się znaleźć ani jednej odpowiadającej całkowicie mojemu gustowi. Zafascynowana produktami sklepu Lidl zbierałam znaczki na każdą ich książkę i ze smutkiem muszę stwierdzić, że ostatnia - Ryby - bardzo mnie zawiodła, dlatego spisałam tylko dwa przepisy i oddałam książkę znajomej. Ponad to zależało mi na tym, żeby mieć wszystkie przepisy, których na prawdę używam w jednym miejscu.

Aby wykonać podobny potrzebujesz:
- segregator -  moim przypadku A4 z 4 spinaczami
- brystol   - wystarczy 50x70 , albo 2 kartki A5 - gramatura min. 200
- marker / mazak / cienkopis - do ozdabiania według uznania
- taśma dwustronna
- kartki papieru , dziurkacz, długopis, przepisy do spisania























1. Wybierz segregator , który wymiarami będziesz uważała, że jest najodpowiedniejszy. Czasami wystarczy wybrać po stronie wewnętrznej tak by jej nie trzeba było dodatkowo ozdabiać.
2. Dotnij brystol pod wymiar, dodając na bokach po ok. 1 cm, aby można była zagiąć do środka.
3. Naklej przy krawędziach oraz na środku taśmę dwustronną oraz powoli przyklejaj papier najlepiej prostując od razu linijką.
4. Jeśli uważasz, że jest ci również potrzebna dodatkowa przegródka - dotnij trójkąt ścięty na 2 bokach i przyklej po stronie wewnętrznej.
5. Teraz tylko zostało ozdobić fronty / grzbiet / wewnątrz oraz dociąć karty służące za przegródki .

28 komentarzy:

  1. Super! Ja już jakiś czas temu postanowiłam przepisać wszystkie moje przepisy ze starych zeszytów... i cały czas jeszcze tego nie skończyłam. Strasznie pracochłonne zajęcie ;)A do tego ciągle dochodzą nowe :)
    podziwiam Twoją książkę i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj to prawda, stare czekają, a już nowe znajduję

      Usuń
  2. Świetnie to wygląda! Uwielbiam twoje prace, jesteś moja inspiracją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow, to niesamowicie miłe słowa, dziękuję ;)

      Usuń
  3. Pięknie Ja mam już 4 segregatory ;-) i masę książek
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, aż 4? musisz bardzo lubić gotować :)

      Usuń
  4. Bardzo dobry pomysł, choć takie uporządkowanie wymaga czasu i sporego zaangażowania. Dzięki za inspirację! Ja mam sporo broszurek, które trzymam, bo już się przekonałam,że jak wyrwę kartkę to potem jej nie mogę znaleźć. Niektórzy zakładają internetową książkę kulinarną, ale mnie to do końca nie przekonuje. Skorzystam z Twojej podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę jest, ale jestem fanką organizacji :)

      Usuń
  5. kropi mnie urzekły! udowadniasz że tylko dobry pomysł i można apetycznie zapakować swoje przepisy, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda jak kupiony! Bardzo ładnie wyszło, w klimacie nowoczesnej elegancji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) będzie mi pasował do nowej kuchni :)

      Usuń
  7. Ale super wykonanie no i pomysł.
    To będzie piękna pamiątka, z najlepszymi przepisami:)
    pozdrawiam cieplutko kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że będę miała okazję potem ją potomstwu wręczyć :)

      Usuń
  8. Bardzo fajny pomysł na zebranie rozproszonych przepisów, bez potrzeby ich przepisywania. A z gazet to na pewno każda wycina niezliczoną ilość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, a potem się o nich zapomina, a tak są poukładane ;)

      Usuń
  9. Super wygląda:-) Bardzo praktyczna i elegancka, ale gotowanie akurat nie jest moją mocną stroną. Chociaż książka idealna na prezent:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację nie każdy musi lubić, a prezent może być świetnym pomysłem :)

      Usuń
  10. Proszę jaka pomysłowa dziewuszka:-) Super

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny ! i z kropeczkami :) A ja mam taką słabą książkę kucharską - w notesie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ważne żebyś ty się bez problemu w tym wszystkim połapała :)

      Usuń
  12. Sprytnie! :)
    Ja korzystam na razie z "przepisnika" który znalazłam kiedyś w Biedronce, ale muszę wszystko przepisywać.... ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super są bo mają przegródki, ale problem jak jest duzo przepisów i nie zawsze się da alfabetycznie

      Usuń
  13. super pomysl Kochana :) piekny ten przepisnik :) pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)