środa, 9 grudnia 2015

Magia nakrycia świątecznego stołu.


 Co roku to samo pytanie - Jak w tym roku będzie wyglądała nasza zastawa. Dużo nas nie ma, ale zawsze lubię wykombinować coś ciekawego. Szukając inspiracji trafiłam na perełki, ale też ciekawe i zabawne pomysły!
  U nas zimą króluje biel, zieleń i kobalt, w przeciwieństwie to stereotypów nie ma ani trochę czerwieni ( co nie zmienia faktu, że również bardzo ją lubię zimowa porą szczególnie). Jak zobaczycie poniżej świetnym rozwiązaniem jest przeniesienie kilku elementów z zewnątrz, np pocięty pieniek, szyszki, czy gałązki choinki. Nieodzownym elementem są świeczki, oczywiście zastawa. ale też często dekoracje z bombkami w roli głównej. Nawet hiacynty znalazły swoje miejsce (1sze zdjęcie - obecnie w lidlu można kupić po 2.99zł).

   Jeśli chcemy pozostać wierni tradycji, wigilijny stół nakryjemy śnieżnobiałym obrusem, pod którym obowiązkowo znajdzie się siano. Do tego elegancka zastawa, najlepiej z porcelany - białej albo delikatnie zdobionej złotym lub srebrnym wzorem. Kiedy będziesz chciała wprowadzić na świąteczny stół odrobinę nowoczesności, postaw na nietypowy kolor, np. czarny. Dopełniając go kontrastującymi, białymi talerzami, z pewnością zrobisz wrażenie na swoich gościach. Jeśli zależy ci na klasycznym wystroju świątecznego stołu, wybierz białą zastawę rozłożoną na śnieżnobiałym obrusie. By prezentował się bardziej uroczyście, przez środek stołu puść złoty, czerwony lub skrzący się srebrną nitką bieżnik.









 Źródła:
1 \ 2 \ 3 \ 4 \ 56 \  789101112



A oto kilka pomysłów jak oznakować miejsce dla konkretnych gości (szczególnie jak ktoś (nie) chce przy kimś siedzieć, albo "lepiej żeby nie siedział", albo chce siedzieć w konkretnym miejscu , itd :) ):





Źródła:
1 \ 2 \ 3 \ 4 \ 5 \ 6 \ 7 \ 8

34 komentarze:

  1. Miło się ogląda takie zdjęcia. Stawiam na zdjęcie, na którym jest najwięcej czerwieni . Gdyby mi ktoś podarował taki czerwony komplecik z białymi esami floresami nie miałabym nic przeciwko temu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, wiele z tych rzeczy ja również bym z chęcią przygarnęła :)

      Usuń
  2. Najbardziej przypadł mi do gustu biały bieżnik w czerwone linie. :) Choć nie przepadam, za czerwienią na święta, to ta aranżacja naprawdę jest dobra. Świetne inspiracje :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba coś w tym stylu dostaniesz w ikei :)

      Usuń
  3. Piękne :) w tym roku zaszaleję z przyozdobieniem stołu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po prostu bajka... wszystko przepiękne!!!
    ściskam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne te drewniane podstawki na pierwszym zdjęciu. Ja jeszcze nie mam konkretnej wizji dekoracji stołu, ale chyba pójdę w naturę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dory pomysł, zawsze jak czegoś zabraknie wystarczy wyjść z domu :)

      Usuń
  6. Ciekawe i inspirujące pomysły, mój typ to drugi obrazek, sielsko i skromnie, tak jak lubię najbardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami również wolę skromniej, mniej czasem bywa lepiej :)

      Usuń
  7. Przywiązuję wielką wagę do wyglądu stołu(pracowałam kiedyś dla brytyjskiej arystokratki). Najbardziej jednak podoba mi się ten niestandardowy stół ze zwierzaczkami w środku <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow, to musiała być bardzo ciekawa praca :) hihi tak jest wyjątkowy

      Usuń
  8. Piękne dekoracje! Co roku próbuję się zebrać, żeby coś przygotować na swoim stole, ale zazwyczaj kończę na sianku i świeczkach. Może w końcu się zmobilizuję! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo zazwyczaj jest tyle do zrobienia, że już czasu nie zostaje

      Usuń
  9. Dekoracje pełne dobrego smaku...śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Motywy z wykorzystaniem drewnianych elementów są super:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe inspiracje, u mnie w tym roku też będzie naturalnie... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne dekoracje!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo urokliwie :)
    Pozdrawiam serdecznie, M.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne inspiracje! Jak dla mnie wygrywają drewniane stoły bez obrusów z niewielką ilością dekoracji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że coraz więcej zwolenników natury i ograniczenia dodatków ;)

      Usuń
  15. A ja ubolewam, bo miałam kupić zeszłej wiosny biało-czarną zastawę, a coś mnie w ostateczności wzięło na błękitną w ptaszki ;/ i teraz nic ze świętami (i jesienią i zimą tez) wspólnego nie ma. Miałam kupić drugą, ale jednak wigilie spędzamy sami, więc nie będę szalała.
    U mnie ostatnio podobny choć inny post. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to musicie tyle jedzenia narobić, żeby zasłonić ptaki, a jak je odsłonicie już pomyślicie o wiośnie hihi :)

      Usuń
  16. Piekne inpiracje :) u mnie narazie jest zawsze tradycyjnje oplatek na sianku i stroik z zywej choiny :) na wigilli najblizsza rodzina wiec kazdy siedzi gdzie chce :) pieknie te stoly az sie chce jesc :) pozdrawiam elwira-art

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)