środa, 16 grudnia 2015

Jak zrobić piękny wieniec świąteczny?



        Z każdym rokiem w sklepach można dostać coraz więcej niesamowitych wieńców świątecznych. Początkowo kojarzyły mi się jedynie z choinką i bombkami, ale teraz wiem jak piękne i wyjątkowe potrafią być. Niektóre wieszamy, inne stawiamy na stole, nie ważne gdzie i jak zawsze dodają świątecznego klimatu.
        Mogą one być przygotowane z gałązek prawdziwych lub sztucznych. Oczywiście wskazane są prawdziwe, jeśli komuś zależy na wspaniały zapachu igłowych drzew w domu i nadaniu temu świętu wspaniałej, leśnej atmosfery.  Tradycyjne wieńce bożonarodzeniowe wykonane są z gałązek iglaków oraz jemioły lub głogu. Jak zwykle na początek chce wam pokazać kilka inspiracji, którymi sama się kierowałam. Przyznam, że niektóre zapierają dech :) Niektóre s na podstawach inne np. z bombek jedynie klejone ze sobą. Mogą to być też wieńce adwentowe, pięknie wyglądają te z 4 ozdobnymi świeczkami.










 Źródła:
1  \ 2 \ 3 \ 4 \ 5 \ 6789 \ 10 \ 11 \ 12 \ 13 \ 14 \ 15 \ 16

A tak robiliśmy nasz. Chciałam, żeby to był wieniec, który co roku będzie mógł wyglądać inaczej, więc nie doklejałam bombek. Docelowo miał być nad drzwi , dlatego bombki spokojnie mogą zwisać. Udało mi się znaleźć w OBI za jedyne 9,99zł, więc rozłożyłam gałązki, powiesiłam na drzwiach i przyozdabiałam :) Nic prostszego, a bardzo przyjemne i robi klimat ;)





28 komentarzy:

  1. Piękny. Też będę robić podobne wieńce, ale z żywych gałązek jodłowych, których mam koło domu pod dostatkiem, a właściwie moi rodzice mają ;) Pozdrawiam ciepło w ten pochmurny dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne te wianuszki. Na pewno każda ma w domu bombki w zapasie, a za podkład różne rzeczy mogą służyć, więc taka ozdoba jest bardzo uniwersalna i prosta.

    OdpowiedzUsuń
  3. W zeszłym roku robiłam z fioletowo-srebrnych bombek i byłam nim zachwycona. W tym roku postawiłam na czerwień i wianuszek czeka na następny rok ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainspirowałaś mnie do zrobienia podobnego wianka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, chętnie wpadnę zobaczyć rezultaty :)

      Usuń
  5. Co jeden, to piękniejszy! Szkoda, że nie mam do tego czasu i cierpliwości :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. często na wyprzedażach świątecznych / jarmarkach można dostać takie w niekoniecznie dużych cenach:)

      Usuń
  6. Wasz wianek piękny!!! I te inspiracje też.
    ściskam przedświątecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny Ci ten wianek wyszedł. Ja swój jeszcze nie zrobiłam, muszę z pracy przynieść druciane wieszaki, które specjalnie zbierałam na tą okazję :) pozdrawiam i inspiracje też niczego sobie. Najbardziej podoba mi się, ten na błękitno-niebieskich drzwiach :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o na drucianych wieszakach? super, aż jestem ciekawa ;)

      Usuń
  8. Świetny wianek!Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe inspiracje, piękne te wianuszki! Wasz jest śliczny, z białymi i granatowymi bombkami! Powiem Ci,że ja mam pewne obiekcje, co do wieszania wianka na drzwiach wejściowych domu. Dla żywego świerku to jest nawet korzystne, ale bombki pod wpływem wilgoci się niszczą. Dlatego, jeśli zrobię taki wianek, wykorzystam takie bombki, których nie szkoda mi będzie potem wyrzucić, czyli te ciut gorszego sortu. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pa, dlatego u nas są na wewnętrznych :)

      Usuń
  10. Mój wieiec jest podobny do Twojego tylko że mam bombki czerwone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super ;) bardziej nawet świątecznie ;)

      Usuń
  11. Uwielbiam wianki, nadają klimat już od progu. Na święta mi się wprawdzie nie udało zrobić własnego, ale jesienią wianek był:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, a klimat jest szczególnie ważny tą porą roku :)

      Usuń
  12. W sklepach owszem piekne wience ale wlasny jest zawsze najpiekniejszy i niepowtarzalny, tak jak Twoj :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, może być w każdym szczególe taki jaki chcemy :), dziękuję :)

      Usuń
  13. A ja nie mam wieńca. W tym roku obejdzie się bez. Planowałam coś stworzyć własnego, ale w uk ciężko mam znaleźć pojedyncze elementy. W sklepach i kwiaciarniach są tylko piękne gotowce, a jednak ma się satysfakcję z siebie jak się coś stworzy :)
    Twój wyszedł pięknie! i faktycznie co roku może być inny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem ci, że moja mama dokładnie tak samo mówiła, więc skończyła wykonując wieniec z drucianych wieszaków :)

      Usuń
  14. Fantastyczne te przykłady! Po prostu rewelacja :D

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)