sobota, 14 listopada 2015

Nietuzinkowe fronty szafek



     Matowe, błyszczące, perforowane, malowane, z napisami, lustrzane, z dodatkami, marmurowe, zwykłe.... i wiele, wiele innych. Czy wy również zauważyliście, że np w kuchni, czy w łazience większość osób ma takiego samego typu szafki/ fronty szafek? Przecież mamy tak wiele opcji, jaki duży wybór, mimo to ludzie stawiają na prostotę, coś zwykłego. Ale dlaczego?
    Właściwie zawsze ludzie żyli przekonaniem, że lepiej być jaki sam jak wszyscy (mieć to samo) niż się wyróżniać, bo inni by na to źle patrzyli. W obecnych czasach mam wrażenie, że mimo wszystko to się bardzo zmieniło to i tak wiele osób nadal zostaje w tym przekonaniu. Ludzie zachwycają się pięknymi, szalonymi wnętrzami, ale sami nie wprowadziliby ich do swoich domów (nie wszyscy). My z mężem kiedyś postanowiliśmy, że nasze mieszkanie będzie odzwierciedleniem nas, nie będzie normalne, będzie nasze, będzie inne. Cały czas się trzymamy tej zasady z czego jestem bardzo dumna :).
   Chciałabym pokazać wam, że nawet zwykłe fronty szafek mogę zmienić we wnętrzu jak wiele, zrobić pomieszczenie nietuzinkowym i indywidualnym. Na zdjęciach 3 i 4, gdzie szafki mają lustra za fronty mogą się nam wydawać najbardziej oryginalne, szczególnie w naszym kraju, ale kiedy dowiedziałam się jak duże mają wzięcie np. w home stagingu nowoczesnych mieszkań we Anglii, Szwecji czy nawet Niemczech postanowiłam, że poświęcę im osobną notatkę ( mirrored chest).









Źródła:
1  \ 2 3 \ 4 \ 5 \ 6 \ 7 \ 8 \  9 \ 10 \ 11 \ 12

W moim przypadku , gdzie frontów w kuchni w ogóle nie było  ( tylko w 2 szafkach) postawiłam na organizację i ograniczenie przedmiotów widocznych. Aby nie kupować wszystkich nowych frontów, albo wydawać kosmiczne kwoty na dorabianie na zamówienie dla 2 szafek (szczególnie, że za 3 miesiące się wyprowadzamy), postanowiłam wykorzystać materiały, które już mam. Pamiętacie jak pisałam, że podczas obijania kanapy zostało mi całkiem sporo materiału obiciowego? Wycięłam odpowiedni kształt (trochę większy, żeby wykończyć boki), doszyłam płaskie strony rzepów do materiału, a haczykowate wpiłam mini gwoździkami do szafek (jak niżej), ta dam nowe fronty gotowe w 1,5 h ;). Niesamowicie je lubię, są bardzo wygodne, nie widać na nich plam, a nawet jeśli się zrobią nie problem ubrać, tudzież wymienić rzepy ;).

A tak wyglądała organizacja naszej kuchni i tworzenie frontów:

PRZED:





W TRAKCIE:





PO:







30 komentarzy:

  1. Ten front szafki z lustrami jest świetny! Chyba najbardziej przypadł mi do gustu. A tak poza tym to reszta też prezentuje się wyśmienicie. Świetny wpis, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mnie również się bardzo podoba, dlatego któryś z postów na pewno poświecę wyłącznie temu :)

      Usuń
  2. Pomysłowe rozwiązanie, o tkaninie jako froncie bym nie pomyślała, nieźle to wygląda... A z tych powyższych rozwiązań najbardziej podobają mi się te ażurowe, może właśnie dlatego, że są takie nietypowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) mam wrażenie, że te ażurowe pasują do bardziej "delikatnych" wnętrz :)

      Usuń
  3. Super pomysł, a u Was wygląda to jeszcze lepiej:)
    pięknej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  4. No na to bym nie wpadła! Bardzo ciekawe rozwiązanie :)
    pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre rozwiązania, takie jak to wychodzą całkowicie przypadkiem :)

      Usuń
  5. Bardzo fajne rozwiązanie:-) W szczególności podobają mi się te inspiracje z frontem z luster:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Można się zobaczyć otwierając szafkę :)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawe rozwiązanie - i wykonanie pierwszorzędne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne pomysły na fronty.
    Twój z tkaniną jest niesamowity, nigdy bym nie wpadła na taki pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, przyznam szczerze, że początkowo w niego nie wierzyłam, ale bardzo dobrze się sprawdza :)

      Usuń
  8. No powiem Ci, ze bardzo pomysłowo to zrobiłaś :))) Fajnie :)
    A te pomysły na fronty - też mi się niektóre podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, może cię zainspiruję jakąś zmianą ;)?

      Usuń
  9. Piękne przedstawienie zagadnienia! Pomysł z frontami z materiału ciekawy, choć u mnie by się raczej nie sprawdził. Ja nawet swoje haftowane obrazki staram się oprawiać w ramki ze szkłem,żeby sobie oszczędzić roboty. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się rzepy zepsują, doszyję nowe, jak się ubrudzi wybiorę, nie ma problemu, ale to prawda hafty jednak lepiej chować, bo szkoda byłoby zepsuć takie cudeńka ;)

      Usuń
  10. Fajne inspiracje! Mi najbardziej podobają się lustrzane fronty i te ze szkła...ale chyba są to jedne z najtrudniejszych do utrzymania bo kurz na nich widać momentalnie... ale mimo wszystko są bardzo ładne i eleganckie. Miałaś ciekawy pomysł z swoimi frontami w domu :) Bo jeśli uszyjesz inne to możesz je sobie zmieniać co jakiś czas... Bardzo fajnie!
    Pozdrawiam Cię cieplutko i zapraszam Cię również do mnie na nowy post:
    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, pewnie przt małych dzieciach tudzież kotach niesamowicie trudna do utrzymania w porządku!

      Usuń
  11. Ciekawe pomysły, ale Twój zupełnie powala :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wpadłaś na fajny pomysł ;) Chociaż ja najbardziej bałabym się tego plamienia materiału. Ale masz rację- zawsze można je wrzucić do praleczki i będą jak nowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie, przyznam, ze już prałam i jak nowe ;)

      Usuń
  13. Pomysłowe rozwiązanie z tym materiałem :)

    A co do samych frontów, które ludzie wybierają to sądzę, że często kierują się tym, co znajomi mają w domu i nie lubią eksperymentować. Widać to w wielu przypadkach - ile czasu musiało upłynąć, żeby coraz więcej ludzi przekonało się do kabiny bez brodzika, albo do czegoś innego niż płytki między szafkami w kuchni... Albo do szarości we wnętrzach, która już dawno zagościła w gazetach i na portalach, a dla wielu ludzi to wciąż nowość ;) Jeżeli ktoś się nie interesuje nowinkami z danej dziedziny to chce mieć tak jak wszyscy, bo tak jest wygodnie i bezpiecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dobrze to ujęłaś, coś w tym jest :) bo sporo osób woli oglądać i sobie marzyć niż u siebie zastosować :)

      Usuń
  14. Najbardziej podobają mi się fronty a'la wittrynki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Te witryny z lustrami są boskie. Pewnie niesamowicie odbijają światło stąd ich popularność.
    A twoje fronty bardzo pomysłowe.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)