środa, 4 listopada 2015

Jak wybrać kanapę, kiedy i tak wiemy jaką już chcemy?


 Niedługo przeprowadzka. Dostaliśmy od teściów wielgaśne, 4 pokojowe mieszkanie. Akcja co gdzie ustawimy rozpoczęta. Zaczęliśmy od kanapy. Idziemy do sklepu z mężem. Kochanie, wiesz już po jaką kanapę idziemy? - No pewnie, szarą. -Ale jaką konkretnie? - Dużą, szarą, narożną, rozkładaną, ładną, prawostronną a no i tanią!... Czyli dokładnie wiem, czego chcę... ale po wyjściu już z 11 sklepu nie znalazłam ani jednej spełniającej wszystkie moje kryteria....
  Co zmusiło mnie do większych przemyśleń. Więc w wolnej chwili przeszperałam Pinterest, katalogi i wszystkie Cztery Kąty jakie miałam. Po takim researchu mogę dojść do pewnych wniosków!

   Ciekawa jestem jak wy patrzycie na takie zakupy? Ja zauważyłam "po sobie", że najpierw biorę pod uwagę wygląd, potem wygodę, następnie cenę oraz fakt czy się rozkłada. A jak powinno to wyglądać?

1. Do jakiego pomieszczenia wybieramy kanapę?
 Początkowo wydało mi się to pytanie bezsensowne, jednak nie brałam pod uwagę faktu iż jedni mają duży pokój, inni salon; niektórzy wstawiają kanapy także do innych pomieszczeń np. sypialni, garderoby, jadalni, biura, nawet do ogrodu. No więc wybrałam - duży pokój.

2. Funkcja
Teraz należy się zdecydować, czy ma tzw. stać i pachnieć, czy ma być jak w moim przypadku centrum mieszkania. Wybieramy też wielkość kanapy i jej zastosowanie ( siedzenie przy kawie, obiad, spanie, oglądanie telewizji, itp.).

3. Dobry styl
Nie możemy zapomnieć o innej niesamowicie ważnej rzeczy, jaką jest styl będący już w pomieszczeniu (lub planowany). W stylu loftowym, czy nowoczesnym kanapa w stylu ludwik XVI była by tzw. "grzechem". W naszym wypadku będzie to styl nowoczesny.

4. Cena
 Wiadomo, że nie kupimy kanapy, którą będziemy spłacali 10lat. Wiele z nas zapewne nie raz się rozmarzyło na temat czegoś co jest niesamowicie drogie, ale potem się "otrzepało" i zrozumiało, że to po prostu nie ma sensu. Najlepiej jest oczywiście kupić takie rzeczy od razu, ale wiadomo nie każdego stać. Nasz budżet był wtedy 2500zł.

5. Wygląd
Na domknięcie zakupu składa się wygląd. Ważne jest aby wszystkim, a przynajmniej większości domowników przypadł do gustu tak ważny zakup. Kształt, materiał, twardość, wielkość.... itp.













1 \ 2 \ 3 \ 4 \ 5 \ 6 \ 7 \ 8 \ 9 \ 10 \ 11- 20


Niestety mimo wszystko, mimo tego, iż dokładnie się dostosowałam, niestety nadal nie byłam niczym zainteresowana. Wchodziły jedynie w grę zakupy przez internet, ale przyznam szczerze, że stchórzyłam, ponieważ ta kanapa ma nam służyć na lata, planujemy dzieciaki, często mamy znajomych, którzy u nas sypiają, a 2 razy do roku przyjeżdża z Anglii moja mama z siostrami, tak więc kanapa będzie naszym pewnego rodzaju centrum. Zawsze marzyłam, żeby za to zaryzykować w inny sposób, tj. samemu obić istniejąca kanapę! Okazało się, że to strzał w 10!. Kupiłam materiał przez allegro, za który wyszło mi razem z przesyłką ok 200zł. Materiału spokojnie starczyło na kanapę i jeszcze sporo zostało, więc doszyłam do niej poduchy i ... ta dam sama zrobiłam pufę ;) (ale o niej innym razem).








Zdjęcia salonu jeszcze w starym (obecnym) mieszkaniu.

26 komentarzy:

  1. Świetny pomysł - teraz wygląda genialnie - już myślę czy ja dałabym radę takie coś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje się o wiele groźniejsze niż jest :)

      Usuń
  2. Świetna Wasza kanapa:)
    I te pomysły/inspiracje boskie:)
    uściski cieplutkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jaka by nie była, na pewno jest wyjątkowa ;)

      Usuń
  3. Fajnie wyszło! I zazdroszczę takiego dużego mieszkania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, już nie mogę się doczekać :)

      Usuń
  4. Fajne przyklady, duża kanpa to jest to :) ! kolor szary jest świetny, wiele rzeczy do niego pasuje, i nie widać od razu zabrudzeń, praktycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety tak go lubię (kolor szary ), że wpycham wszędzie w domu :)

      Usuń
  5. Obecne czasy są o tyle lepsze,że dają nam dużo możliwości. Można rozejrzeć się w sklepach co jest, przemyśleć wszystko tak jak Ty to zrobiłaś, można przystosować starą kanapę ( pomysł świetny i realizacja również)Wspaniale, że właśnie teraz dostaliście to duże mieszkanie. Oj, już widzę co się tam będzie działo, jakie projekty i pomysły będą realizowane! Gratuluję!Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi to prawdę mam ich masę w głowie, już nie mogę się doczekać :)

      Usuń
  6. Właśnie to co wspominam najgorzej to zakup kanapy - istny horror! Doskonale wiedziałam, czego szukam, miałam wizję i to jest najgorsze, bo większość propozycji po prostu nie spełnia połowy założeń, a to tandetne materiały na obicie, a to bez funkcji przechowywania, a to funkcja spania totalnie z kosmosu, bo nie wiem, kto by się na tym wyspał, albo w końcu zawrotna cena... Już myślałam, że nic nie znajdziemy... Ale na szczęście są jeszcze firmy, które wykonują meble na zamówienie ;) Okazało się, że to strzał w dziesiątkę! Wybrałam dosłownie wszystko tak jak chciałam i jeszcze wyrobiłam się w ustalonym budżecie, chociaż uparłam się na pufę z nakładanym blatem, która pełni rolę stolika kawowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super pomysł :) czasem trzeba sobie pozwolić trochę zaszaleć :)

      Usuń
  7. Pamiętam zakup kanapy wraz z żoną. Moja kobieta wszystko zaplanowała, miała wizję co i jak a jak doszło co do czego to pustka. W tych czasach jest tyle tego wszystkiego, że nie wiadomo co wybrać. Wszystko pasuje i ten dylemat, którą kanapę wybrać. Po długim namyśle i poszukiwaniach w końcu udało się nam kupić kanapę. Żona wybredna to łatwo nie było :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, im większy wybór, tym ciężej

      Usuń
  8. najfajniejsze jest to, że teraz jest dostępny taki asortyment materiałów i tkanin obiciowych że samemu można coś fajnego wyczarować, lub podratować stare mebelki. (przy odrobinie chęci i czasu oczywiście) :)
    Świetne inspiracje!
    Pozdrawiam,
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  9. Znakomite tkaniny;-)

    P.S. Czy mogę zaprosić Cię tutaj - http://dekordia.pl/najlepsze_blogi/?

    Ściskam,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładnie to wszystko wyszło, a pytanie takie mam skąd lampa ?? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Najbardziej podoba mi się aranżacja z pierwszego zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie równie ż się bardzo podoba, szczególnie dobrany tutaj stolik :)

      Usuń
  12. Wybór kanapy to nie lada wyzwanie:) Co prawda teraz jest większy wybór niż 20 lat temu, ale dużo produktów jest bardzo kiepskiej jakości. Mam podobny kolor obicia do Twojego:) idealnie się sprawdza przy zwierzętach:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem właśnie w tym samym miejscu, szara kanapa- niby pełno tego wszędzie ale nadal nie znalazłam tej jedynej. U Ciebie wyszło prześwietnie !

    OdpowiedzUsuń
  14. Cztery pokoje w mieszkaniu? W takim można założyć wielodzietną rodzinę :D
    Może być problem z wykorzystaniem wszystkich pokoi, ich umeblowaniem, ale czeka też sporo zabawy i nowego nabytku do kupienia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tkaniny to coś co najczęściej w domu zmieniam, poszewek na poduszki mam chyba milion, ale potrafię też zmienić zasłony na nową porę roku (latem wzorzyste, zimą lubię gładkie i jasne). Fajne tkaniny, w tym obiciowe są w http://www.artmeb.pl/ To hurtownia, więc jest co oglądać, ja tam spędzam zawsze duuużo czasu. Lubię ich za spory wybór dobrej jakości lnu.

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)