sobota, 21 listopada 2015

Ceiling - czyli wyjątkowe sufity



   Jak już zapewne nie raz wspomniałam, mało osób pozwala sobie zaszaleć we własnych wnętrzach. Po raz kolejny chciałabym wam pokazać, że to na prawdę świetna zabawa i może mieć niesamowite efekty! Tym razem wybrałam jako temat sufity.
   Kiedyś malowane jedynie na biało, lub w cale (np drewniane), obecnie więcej odważne kolorowe, lub nawet z wzorami czy obrazami. Szukając inspiracji na sufit do projektu dla klientki przekonałam się jak piękny potrafi być zwykły sufit ( a właściwie to niezwykły ;) ). Starałam się znaleźć dla was takie projekty / zdjęcia aby przedstawiały głównie wnętrza mieszkalne, ale po prostu nie mogłam się powstrzymać więc dodałam jeszcze kilka innych :). Patrząc tak na nie, mogę stwierdzić, że niesamowicie duży efekt stanowi tu oświetlenie, oraz ułożenie (zazwyczaj) płyt.
  A gdyby któreś z was zdecydowało się na podwieszany sufit, oto kilka rad:
- Sufit podwieszany z płyt gipsowo-kartonowych daje wiele możliwości aranżacji wnętrza. Łatwo w nim wykonać dekoracyjne podcięcia, wgłębienia, otwory lub zróżnicować jego poziomy.
- Najlepsze na sufity są płyty gipsowo-kartonowe o grubości
12,5 lub 15 mm. Cieńsze są zbyt wiotkie i mogą uginać się pod własnym ciężarem, więc wymagają zagęszczenia profili rusztu.
- W przestrzeni pod stropem nie wolno umieszczać przewodów instalacji gazowej, w razie jej nieszczelności grozi to wybuchem.
- W suficie podwieszanym zwykle instaluje się specjalne oprawy. Wybierając je, należy dostosować ich wielkość do wysokości przestrzeni, którą mają oświetlać. Niektóre mają możliwość regulowania kierunku padania światła











źródła:
1 \ 2 \ 3\ 4 \ 5 \ 6 \ 7 \ 8 \ 9 \ 10 \ 11 \ 12 \ 13 \ 14 \ 15 \ 16 \ 1718192021 \ 22 oraz tekst o sufitach podwieszanych

20 komentarzy:

  1. Robią wrażenie te sufity. Osobiście uwielbiam wnętrza klasyczne, ale bardzo miło jest pooglądać taką ciekawą architekturę i poszerzyć horyzonty ;) A tak z ciekawości, kim jest wzornik? Bardzo mnie to zaintrygowało w Twoim opisie :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto zaszaleć :) wzornik po polsku , a generalnie designer, skończyłam studia na kierunku wzornictwo, ze specjalizacja projektowanie produktu :)

      Usuń
    2. No i już jestem mądrzejsza o jedno pojęcie. Brawo ja ;)

      Usuń
  2. Niesamowite są te sufity, przyciągają wzrok i zaskakują :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne sufity, najbardziej podoba mi się ten z drewna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki prosty, a równocześnie oryginalny :)

      Usuń
  4. Wybieram drewniany ( zdjęcie trzecie) i ten ze zdjęcia 7 coś a,la sztukateria. Jest piękny! W ogóle salon mogłabym mieć taki jak na zdjęciu 7, dobrze bym się w nim czuła. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przytulny, ciepły i klimatyczny :) dobry wybór!

      Usuń
  5. Bardzo oryginalne i bardzo ładne... ciekawie się prezentują:)
    ściskam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj. Dziękuję Ci bardzo za miłe słowa pod moim postem! Miś jest nadal bez właściciela, a oczka jestem w stanie zastąpić wyszywanymi jeśli nadal jesteś zainteresowana :) zapraszam do kontaktu mailowego po więcej szczegółów :) Joannakachellek@gmail.com
    Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wybrałaś bardzo pomysłowe sufity, wręcz niektóre są ekstrawaganckie :)

    Co do urozmaicania sufitów to z tego co zauważyłam wiodą prym mężczyźni, bo jednak kobiety idą w prostotę i minimalizm. Panowie nieraz mnie proszą o maksymalnie dużą ilość punktów świetlnych, najlepiej w formie pasków LED i chociaż nie tak dawno chwytałam się za głowę to teraz jestem pozytywnie nastawiona, bo naprawdę warto urozmaicać formę sufitów oraz oświetlenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hym nie zastanawiałam się nad tym, ale faktycznie może coś być na rzeczy :)

      Usuń
  8. Niektóre są niesamowite! Mnie najbardziej podobają sie te klasyczne ze szklanymi żyrandolami ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowite wizualne wrażenia. Wygląda genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne pomysły! Muszę tu częściej zaglądać :) Dziękuję za życzenia Mikołajowe :*

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)