czwartek, 15 października 2015

Półka DIY, czyli kształcę się z majsterkowania :)

   Nie mogłam się zdecydować co powiesić na ścianie. Zawsze brakuje mi miejsca, więc postawiłam na półkę, a że znalazłam na pintereście świetną inspirację, postanowiłam ją wykonać i podzielić się z wami doświadczeniem :)
   Potrzebne materiały:
- 2 długie deski
- długi sznur marynarski ( u mnie 3 metry)
- 6 haczyków z wkrętami
- listwy wykończeniowe do płyt
- wiertarka, ołówek, długa linijka





Najpierw wywiercamy otwory w ścianie i wkręcamy haczyki. Po lewej stronie 2, po prawej 3 oraz 1 haczyk bliżej środka ( na długość planowanej najmniejszej półki).



1 półkę zostawiamy w całości, a 2 tniemy w jej 1/4. W każdej z 3 półek nawiercamy 4 otwory i przeciągamy sznurek ( 1 bok przez 1 dziurkę) . Zawiązujemy supeł, odmierzmy potrzebną długość, przeciągamy przez pozostałe otwory i znów zawiązujemy supełek.




Zostało nam już tylko powiesić półki na sznurach zahaczonych o nasze wcześniej wywiercone haczyki.





Wykańczanie półek listwą maskującą znajdziecie Tutaj

13 komentarzy:

  1. Super półeczki.Kojarzą mi się z linami na statku.Jak meble w kajucie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liny są od znajomego może nie marynarzam ale "jachciarza" ;p

      Usuń
  2. Super :) Wyglądają świetnie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne półeczki! Te zróżnicowane wielkości i ułożenie daje wspaniały efekt, szczególnie gdy wypełniliście je pasującymi drobiazgami! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna półka! aż zazdraszczam takiej pomysłowości :))))

    OdpowiedzUsuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)