środa, 21 stycznia 2015

Mudroom


Szukałam i szukałam no i dowiedziałam się, że szukam tzw. mudroom - u. A tak po polsku, chodzi mi o zabudowę wnęki na przedpokoju, ale siedziskiem. Czy w waszym przypadku architekt was także zaopatrzył w takową wnękę? Może kogoś z was zainspiruje któreś ze zdjęć, bo w moim przypadku namawianie długo nie trwało. Co prawda zdaję sobie sprawę, że tam bardziej pasowałaby szafa, ale szaf mam w domu kilka, a o takim miejscu marzyłam właściwie od dziecka :)



W takich sytuacjach powinniśmy kierować się głównie funkcjonalnością i stylem. Styl powinien pasować do reszty mieszkania, a z drugiej strony jest to pomieszczenie przechodnie, więc możemy sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa. Aranżując długi przedpokój, możemy użyć zdjęć, plakatów, a nawet półek na książki. Niestety w moim przypadku korytarz nie jest ani wąski ani długi, ale jakoś trzeba sobie radzić :)

W moim przypadku jest stylistyka skandynawska + trochę nowoczesności. Jeszcze nie skończyliśmy, więc na razie tylko urywki :). Stare panele zostały pomalowane na szaro, sufit biały, szara wnęka i białe dodatki. A jeśli chodzi o podłogę-nie mogliśmy się zdecydować między bielą, szarością, a czernią, więc wybraliśmy turkus :) przyznam szczerze, że strasznie się boję, ale zawsze można przemalować, ponieważ malujemy farbą do posadzek. Białe ramki i kilka czarnych dodatków tj. latarenka, wieszak, zegar, aha i kilka dojdzie w kolorze turkusu :). Problem polega na drzwiach, ponieważ wejściowe są w innym kolorze drewna, komoda innym, a drzwi do pomieszczeń innym. Niestety nie mamy takiego budżetu, żeby je wymieniać, więc myślimy o pomalowaniu drzwi do pomieszczeń na biało, a komoda i wejściowe stoją obecnie na tyle daleko, że nie widać różnicy dużej :)


A jak to u was wygląda? Może któraś z was także chce się takową wnęką pochwalić? A teraz kilka zdjęć, które mnie bardzo zainspirowały:

1 / 2 
3 / 4
5 / 6
7 / 8
9 / 10
11 / 12
13 / 14
15 / 16
 17 / 18

10 komentarzy:

  1. U siebie niestety nie mam aż tak dużo miejsca żeby stworzyć sobie coś takiego, ale ławeczka stoi tyle że nie we wnęce :))
    Podobają mi się urywki Twojego mudroom-u ;) Czekam na efekt końcowy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włąśnie pomalowaliśmy podłogę :) jeszcze tylko drzwi i pokaże całość :)

      Usuń
  2. Świetny taki mudroom i bardzo przydatny. Ja też sobie wymyśliłam rozwiązanie z siedziskiem w przedpokoju, ale póki co czeka na realizację! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jest praktyczny, chociaż i tak koty go przechwyciły :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Przepiękne są białe :) ale niestetyn nie praktyczne szczególnie w przedpokoju

      Usuń
  4. Fajnie to wygląda,ciekawy pomysł:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Nieźle to u Ciebie wygląda! I naprawdę wieje Skandynawią :) Propozycje/Inspiracje piękne... ale niewiele z nas ma aż tyle wolnej przestrzeni do zagospodarowania. Tym co mają zazdroszczę:)

    PS. Dobrze wiedzieć, że to się nazywa mudroom!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że też wcześniej nie miałam o tym pojęcia ;)

      Usuń

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)